Spierversterkende oefening met elastische band voor schouder- en middenrugklachten 25.1

Schouderklachten gaan vaak gepaard met stijfheidsklachten in de nek. De pijnklachten die optreden bij het bewegen van de armen, beperken de beweeglijkheid.

Spierversterkende oefening met elastische band voor schouder- en middenrugklachten 24.1

De schouder en rug hebben vele spieren met een belangrijke rol bij bewegen. Iedere spier heeft zijn eigen functie.

Bewegingsoefening voor schouder- en middenrugklachten 6.1

Wanneer de schouder minder makkelijk kan bewegen, zal dit effect hebben op de structuren rondom de schouder.

Bewegingsoefening voor nek-, middenrug- en schouderklachten 7.3

Deze schouderroterende bewegingsoefening helpt goed tegen pijn- en stijfheidsklachten van de schoudergordel.

Bewegingsoefening voor nek-, middenrug- en schouderklachten 6.3

Deze schouderoefening brengt veel beweging in de zogenaamde schoudergordel, waarmee de schouders, nek en bovenrug bedoeld worden.

Bewegingsoefening voor nek-, middenrug- en schouderklachten 5.3

Deze schoudergordel bewegingsoefening is om de beweegelijkheid te verbeteren en daarmee goed tegen nekklachten, bovenrugklachten en schouderklachten.

Bewegingsoefening voor schouderklachten 18

Bij gebrek aan beweging kan er stijfheid optreden rondom de schouder. Daarbij kan ook de oksel een bewegingsbeperking geven.

Rekoefening voor schouderklachten 4

Het rekken van spieren kan zorgen voor een grotere beweeglijkheid. Wanneer u geforceerd de bewegingen maakt, kan dit juist averechts werken.

Spierversterkende oefening voor schouder- en middenrugklachten 22.2

Om spieren soepel te kunnen blijven bewegen moet er regelmatig spieractiviteit plaatsvinden.

Pagina's