Spierversterkende oefening voor kuiten

kuitoefening enkel blessure

Deze oefening kan uitgevoerd worden wanneer de klachten aan de achillespees of kuit, aan het herstellen zijn.

Rekoefening voor kuiten

enkel oefening kuitblessure

Het rekken van de kuitspieren is niet alleen goed voor de bewegingsvrijheid, maar ook voor de doorbloeding van spieren.

Rekoefening voor voet

Om klachten te voorkomen kunt u deze oefening uitvoeren. Het op rek brengen van de kuitspier zorgt voor een goede doorbloeding en afvoer van afvalstoffen.

Bewegingsoefening voor voetklachten

Deze oefening met de handdoek zorgt ervoor dat de spieren moeten samenwerken om de oefening uit te kunnen voeren.

Bewegingsoefening voor enkel- en voetklachten 3

voet training
foot exercise

Ook deze zittende enkeloefening kan overal worden uitgevoerd.

Bewegingsoefening met bal voor enkel- en voetklachten

voet oefening

Met een bal kunnen de bewegingen van de enkel worden begeleid. Hierdoor is het voor de enkel makkelijker om te bewegen.

Rekoefening met elastieke band voor enkel

Door spieren te gebruiken krijgen ze een goede doorbloeding en worden afvalstoffen afgevoerd. Deze oefening draagt bij aan deze punten.

Bewegingsoefening voor enkel- en voetklachten 4

voet oefening voor enkelklachten

Deze bewegingsoefeningen voor de enkels vergroot de bewegingsvrijheid. Enkelklachten gaan vaak gepaard met een beperking van bewegingsvrijheid.

Rekoefening voor achillespees 4

Voor een betere doorbloeding van de kuitspier kan deze oefening goed helpen.

Rekoefening voor achillespees 3

enkel rekoefening

Deze oefening voorkomt stijfheid en een vermindering van de doorbloeding. Rekken van spieren verbeterd de doorbloeding en de beweeglijkheid.

Pagina's