Spierversterkende oefening voor rug-, knie- en heupklachten 28.3

De éénbenige squat is weer een stapje zwaarder dan de bekende tweebenige squat.

Rekoefening voor rug-, heup- en knieklachten 23.2

Bij rekoefeningen is het zeer belangrijk om de juiste spanning op te wekken.

Balansoefening voor enkel, knie en heup 6.3

Balansoefeningen dragen bij aan het verbeteren van de stabiliteit.

Spierversterkende oefening voor knie- en heupklachten 26.2

Bij het zijwaarts springen zijn er veel spieren betrokken. Vooral omdat de beweging geremt moet worden op één been.

Balansoefening voor enkel, knie en heup 5.3

heupoefening
heupklachten

Stabiliteit voor enkel, knie en heup kunnen worden getraind met deze balansoefening.

Rekoefening voor rug-, heup- en knieklachten 6.2

heupklachten
heupoefening

Bij gebrek aan beweging kunnen er stijfheidsklachten optreden. Daarnaast kunnen bestaande klachten verergeren wanneer er niet voldoende wordt bewogen.

Rekoefening voor rug-, heup- en knieklachten 5.2

rekken van de rug
rug stretch
stretching back

De beweeglijkheid van het lichaam is mede afhankelijk van de spierspanning in het lichaam. Rekoefeningen kunnen helpen de beweeglijkheid te vergroten.

Spierversterkende oefening voor heupklachten 27

Bij het ontwikkelen van stabiliteit is het belangrijk dat spieren voldoende kracht hebben.

Spierversterkende oefening voor heupklachten 25

Springen is voor het lichaam een belastende activiteit. Om een sprong te maken en goed op te vangen, moeten de spieren goed samenwerken.

Pagina's