Rekoefening voor nek-, middenrug- en schouderklachten 15.1

De beweeglijkheid van uw lichaam is afhankelijk van de mate waarin bewogen kan worden in uw gewrichten.

Rekoefening voor nek-, middenrug- en schouderklachten 14.1

Wanneer de oefeningen regelmatig worden uitgevoerd, zullen de spieren minder stijf aanvoelen en wordt de beweeglijkheid verbeterd.

Rekoefening voor nek-, middenrug- en schouderklachten 12.1

Om de spieren beter te kunnen bewegen en makkelijker te kunnen ontspannen, worden er rekoefeningen ingezet. De hoge spierspanning wordt hiermee verminderd.

Rekoefening voor nek-, middenrug- en schouderklachten 11.1

Wanneer spieren te gespannen, of juist te zwak zijn, kan dit na verloop van tijd klachten opleveren.

Rekoefening voor nek- en middenrugklachten 10.1

Rekoefeningen voor de nek worden geadviseerd wanneer u in een hersteltraject van uw nekklachten zit.

Spierversterkende oefening voor nek- en middenrugklachten 3.1

Lichamelijke activiteit kan worden belemmerd door een verminderde beweeglijkheid in de gewrichten.

Spierversterkende oefening voor nek- en middenrugklachten 2.1

Spierversterkende oefeningen voor de nek kunnen goed helpen wanneer de wervelkolom niet naar behoren functioneert.

Spierversterkende oefening voor nek- en middenrugklachten 1.1

Vele onderzoeken laten zien dat zwakke spieren van de rug en nek een groot risico vormen voor boven- en middenrugklachten.

Bewegingsoefening voor nek- en middenrugklachten 13.1

Voor het verminderen van nekklachten, zoals nekpijn of nekstijfheid, kunnen bewegingsoefeningen voor de nek goed helpen.

Rekoefening voor nek-, middenrug- en schouderklachten 13.1

Rekoefeningen voor de nek, middenrug en schouder en omliggende spieren kunnen bijdragen aan een betere ontspanning van spieren.

Pagina's