Beter voorkomen dan genezen

help rugklachten

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Waarom zou u de oefeningen alleen doen wanneer u klachten heeft? U gaat toch ook niet pas tandenpoetsen als er eenmaal een gaatje is. Deze oefeningen zijn juist ook preventief bedoeld! Heeft u een zwakke rug, maak deze sterk en houd deze soepel.

Mijnoefening biedt u de mogelijkheid om zelfstandig een oplossing te vinden voor uw klachten. Wij raden u echter aan om eerst naar een therapeut te gaan om uw klachten te bespreken alvorens te beginnen aan de oefeningen. U kunt natuurlijk ook eerst op deze website verder kijken. Mijnoefening zal u in ieder geval zo veel mogelijk uitleg geven om goed aan de slag te kunnen gaan.

Mijnoefening heeft oefeningen voor alle gewrichten in het lichaam. Zo kunt u hier oefeningen vinden voor lage rugklachten en nekklachten, maar ook voor bijvoorbeeld schouder- en polsklachten. De ene oefening is de andere niet. Ook al lijken oefeningen vaak op elkaar; ze kunnen een compleet andere uitwerking hebben op uw lichaam. Mijnoefening verdeelt de oefeningen in drie stappen;

Stap 1  Oefeningen die focussen om de beweging van het gewricht te verbeteren.
Stap 2  Oefeningen voor het versterken van de spieren om het gewricht heen.
Stap 3  Oefeningen en adviezen die bedoeld zijn voor het dagelijks leven zoals oefeningen voor een goede houding. 

Lees op mijnoefening ook alles over de juiste zithouding, slaaphouding etc. om klachten te voorkomen.

Naar nieuws archief