5 goede basisoefeningen voor thuis en op het werk!

nek en rekoefenig

Door de technologische ontwikkelingen van de afgelopen jaren zijn computers, laptops en tablets niet meer weg te denken in ons dagelijks leven. Uren en uren zitten mensen achter een pc. Opvallend, maar ernstig, een zeer groot deel van de mensen zit verkeerd aan zijn of haar bureau! 

Vaak zie je de typisch gebolde rug, de schouders die naar voren staan en het hoofd dat zover naar voren uitsteekt, dat de neus bijna het scherm raakt. Deze letterlijk beroerde statische houding wordt een werkdag lang aangehouden. Vervelend, gezien dit vaak de basis vormt van klachten aan het bewegingsapparaat.

Daarom maken we graag van de gelegenheid gebruik om u eenvoudige oefeningen mee te geven voor thuis en/of op het werk. Om zo de bovenrug en nek soepel te houden. Deze oefeningen kunnen dagelijks gedaan worden als mini-break om klachten te voorkomen.

Natuurlijk zijn er een paar regels van toepassing. Alle oefeningen moeten in een correcte houding uitgevoerd worden. Voor houdingsadvies kunt u altijd terecht bij uw therapeut of kijk verder op deze website.  In geval van twijfel of de oefeningen goed voor u zijn. Of indien als u meer klachten ervaart tijdens of na de oefeningen, dan raden wij u met klem aan dit met uw therapeut te bespreken.  

Oefening 1: Klik hier voor de nek rotatie bewegingsoefening.

Oefening 2: Klik hier voor de nek zijwaartse rekoefening.

Oefening 3: Klik hier voor de roterende schouders bewegingsoefening.

Oefening 4: Klik hier voor de schouders en middenrug rekoefening.

Oefening 5: Klik hier voor de middenrug rekoefening

Naar nieuws archief